środa, 25 grudnia 2019

Bombki akrylowe

Witam wszystkich w Pierwszy Dzień Świąt. Chciałam podzielić się z Wami bardzo świątecznym projektem. Zrobiłam bombki choinkowe. Jako baza posłużyły mi bombki akrylowe o średnicy 10 cm. Na spód każdej bombki włożyłam fragment styropianowej kuli o średnicy 10 cm. Wierzch styropianowego fragmentu przetarłam białą pastą piaskową gruboziarnistą (SeeArt). Gdy pasta wyschła, ułożyłam kompozycje, wykorzystując różne rodzaje mchu, szyszki, suszki, tekturki, drewniane ozdoby, czerwone jagódki. Tekturki przetarłam metalicznymi farbami akrylowymi extreme sheen, brązową i złotą (DecoArt.)Wszystko przykleiłam klejem na gorąco. Następnie przetarłam całość białym gessem (13arts) i posypałam białym brokatem (13arts). Gdy moje kompozycje na styropianie schły, przygotowałam akrylowe bombki. Najpierw przetarłam je w miejscu, gdzie zostanie umieszczona styropianowa kompozycja, brokatową farbą akrylową w kolorze white and silver glitter (13arts). Warstwa farby była cienka. Gdy wyschła, potapowałam to miejsce białym gessem (13arts) i zostawiłam do wyschnięcia. W efekcie tego zabiegu, na wierzchu bombki, oprócz białego śniegu, połyskują jeszcze drobinki srebrnego brokatu. Kiedy wszystko porządnie wyschło, włożyłam styropianowe kompozycje do kul akrylowych. Przykleiłam je fragmentem dwustronnej taśmy klejącej, żeby nic się nie przesuwało, a w pozostałych miejscach posmarowałam żelmedium (13arts), żeby przykleiły się na amen. Gdy żelmedium wyschło, zamknęłam kule, a  miejsce łączenia półkul zamaskowałam tasiemką w biało - czerwoną kratkę. Z tej samej tasiemki zrobiłam wstążeczki, dodałam jeszcze biały sznurek i gotowe.
Warto pamiętać, że przed zamknięciem akrylowych kul, wszystko powinno być suche. Jeśli użyjecie farb, a tym bardziej past, to najbezpieczniej będzie pozostawić je do wyschnięcia na całą noc. Jeśli zamkniecie kule, zanim media wyschną, Wasze kule mogą zaparować.










Moje bombki posyłam na dwa wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie 13arts "Moodboard"


Drugie, to wyzwanie egoCraft "Świąteczny czas"




4 komentarze:

  1. piękne bombki, trzymam mocno kciuki za wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow! Fantastyczny projekt! Dziękuję za udział w wyzwaniu EgoCraft i życzę powodzenia :) DT - Natalia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Very nice decors! Thank you for playing with us on 13 arts challenge!

    OdpowiedzUsuń