piątek, 27 września 2019

Jesień na deskach

Witajcie. Dziś kolejny mediowo-jesienny projekt. Tym razem na płótnie. Na płótnie, które miało wyglądać zupełnie inaczej. Miał być piękny, kwiatowy wzór wykonany pastą modelującą przez maskę. trI jest, ale ostatecznie zniknął pod deskami. Deski wykonałam z białej masy lekkiej odciśniętej w foremce silikonowej. Jeszcze mokrą masę pocięłam na deseczki i przykleiłam na płótno, za pomocą żelmedium (13arts). Zostawiłam do wyschnięcia na całą noc. Następnie zabezpieczyłam całość białym gessem (SeeArt) i pomalowałam mgiełkami w odcieniach brązu i złota (13arts, Stamperia). Brązy okazały się dość chłodne, więc przetarłam gdzieniegdzie czekoladowo-kakaowymi odcieniami farb akrylowych (13arts), ale deseczki były zbyt czyste, dlatego przybrudziłam je czarną farbą akrylową. W kilku miejscach dodałam mech, stosując efekt mchu (Pentart). Teraz na płótnie umieściłam przepiękną, leśną (mnie urzekła od pierwszego wejrzenia) grafikę z jeleniem. Umieściłam ją na dwóch warstwach papieru i ciemnym sizalu. Grafika nieco odstawała od tła, dlatego przetarłam moje deseczki kolorem malinowym (uzyskałam go mieszając ze sobą farby akrylowe matte peach, coral pink 13arts z odrobiną berry z serii metallics DecoArt) oraz pomarańczowym. Kolejnym etapem było nałożenie wzoru przez maskę (zadrapania-13arts). Zamiast pasty użyłam żelmedium wymieszanego z pigmentami perłowymi w proszku (DailyArt). Pigmentów dodałam niewiele, żeby wzór wyszedł przeźroczysty. I znowu całonocne suszenie. Następnie do grafiki dołożyłam kilka ozdóbek: kwiatek, który wykonałam z foamiranu irańskiego, ptaszka i piórko (elementy do wycięcia ABstudio), listki – wyciski z masy lekkiej pomalowane mgiełkami i przetarte brązową extreme shine (DecoArt). Przestrzenie między listkami pomazałam brązowym, brokatowym splashem (13arts), a brzegi grafiki przetarłam splashem (13arts) w pięknym kolorze woodbine glitter (także 13arts). Na koniec gdzieniegdzie przetarłam brązową i złotą extreme shine (DecoArt). I muszę przyznać, że jest to praca, która zajęła mi dużo czasu, choć chyba na taką nie wygląda.











Pracę zgłaszam na trzy wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie ScrapAndMe "Drewno"


Drugie, to wyzwanie Scrapka "Jesienne trele"






6 komentarzy:

  1. Ta praca jest niesamowita i od razu widać, że poświęciłaś jej dużo czasu 😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Super praca:)Dziękujemy za wspólną zabawę ze ScrapAndMe.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Świetny efekt końcowy uzyskałaś w tym projekcie! Baaardzo mi się podoba ❤ Dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu Scrapka 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie fantastyczne kolory.... Niesamowita praca. Dziękuję za wspólną zabawę ze Scrapkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niesamowicie piękna praca :)
    Dziękuję za wspólną zabawę z APScraft :)

    OdpowiedzUsuń