poniedziałek, 15 lipca 2019

Podwodna przygoda

Wakacje nad morzem. Zazwyczaj wyglądają tak samo: plaża, piasek, słońce, spacery brzegiem morza... A gdyby tak zobaczyć morze z innej strony? A gdyby tak znaleźć się w miejscu, do którego nikt jeszcze nie dotarł? Gdzieś w głębinach, gdzie błękit przelewa się ze złotem, gdzie podwodny świat eksploduje niezwykłym połączeniem barw i kształtów. Tam, gdzie króluje Ona. Zwodniczo piękna i hipnotycznie niebezpieczna. Królowa Głębin, samotna, wiecznie pilnująca swojego skarbu…
I co powiecie na takie wakacje? Ach. Poniosła mnie fantazja. Ponosi mnie za każdym razem, gdy zabieram się za mediowanie. Letnia aura zdecydowane sprzyja takim odlotom. Zwłaszcza, że mamy chwilę wytchnienia od morderczych upałów. I tak korzystając z tej chwili, chcę podzielić się z Wami moim „morskim” projektem. Jest to przestrzenna ramka, którą zamieniłam w królestwo pewnej syreny. Najpierw nałożyłam na ramkę wzór z kotwicami (Artistiko), używając pasty modelującej. Następnie ułożyłam podwodną kompozycję. Wykorzystałam muszle znalezione kiedyś na plaży i takie kupione w sklepie, suszone rozgwiazdy, kawałek bieżnika, tekturki, kulki 3D (duże i małe), 3D powder, pastę piaskową drobnoziarnistą. Wszystkie elementy kompozycji przyklejałam na żelmedium i zostawiłam na noc do wyschnięcia. Całość pomalowałam czarnym gesso i przetarłam gdzieniegdzie białym gesso. Potem użyłam farb akrylowych i mgiełek (13arts, DecoArt). Do zabarwienia mojej pracy użyłam wosków, a także pigmentów perłowych DailyArt wymieszanych z medium akrylowym 13arts. Tej „sztuczki” nauczyłam się od Karoliny Bukowskiej w trakcie warsztatów online. I mówię Wam: zabawa przednia. Efekt też ciekawy, choć ciężko uchwycić go na zdjęciach. Na koniec gdzieniegdzie przykleiłam suszone, zielone gałązki (13arts – być może jest to suszony mech, wybaczcie kupiłam to tak dawno, że nie pamiętam), które imitują podwodne rośliny, a wśród nich ukryłam dużą perłę. I tak moja syrenka otrzymała swoje królestwo.















Moją pracę posyłam na dwa wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie na blogu scrapkowo.pl "Morskie opowieści"





4 komentarze:

  1. Świetnie wykonane;) Dziękuję za udział w lipcowym wyzwaniu scrapkowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekna praca:)! Pozdrawiam cieplo dziekujac za udzial w Lipcowym Wyzwaniu Scrapkowo.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. rewelacyjny projekt, dziękuję za zabawę ze scrapkowo.pl

    OdpowiedzUsuń