sobota, 30 marca 2019

Vintage, vintage, vintage...

Oto kolejny mixmediowy projekt. Tym razem w brązach. Pracę wykonałam na drewnianej owalnej bazie, na którą nakleiłam fragmenty stron ze starej książki. Następnie nałożyłam przez maskę wzór, używając białej pasty pękającej. Moja praca z założenia miała być w stylu vintage (którego dopiero się uczę), dlatego uznałam, że stara książka i spękania będą jak najbardziej na miejscu. Na tak przygotowanym tle ułożyłam kompozycję z kawałków bawełnianych koronek, złomków, tekturek (SnipArt - trybiki, Scrapiniec – zawijaski), ozdób HDF – ramka i klucze (Artistiko), odlewów gipsowych (skrzydła), sizalu i kwiatów. Kwiaty wykonałam z papieru, z tej samej starej książki, którą wykorzystałam do tła. Wszystko przykleiłam na gelmedium i suszyłam przez noc. Gdy wszystko wyschło, przetarłam całość białym gesso. Gesso nakładałam nierównomiernie, gdyż chciałam, żeby niektóre elementy kompozycji zachowały swoje naturalne kolory. Następnie użyłam farb akrylowych oraz mgiełek w brązowych odcieniach. Gdy farby wyschły, przetarłam całość białym gesso i jeszcze raz użyłam tych samych farb. Tym razem dodałam nieco czarnej farby. Na koniec gdzieniegdzie jeszcze raz użyłam białego gesso. I gotowe. No i co? Udało mi się? Jest vintage?












Pracę posyłam na dwa wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie SnipArt "Vintage"


Drugie, to wyzwanie na blogu Tworzę w jednym kolorze "Brązowy"




3 komentarze: