czwartek, 11 października 2018

Jesienne płótno

Jesień jest piękna. Ta złota, słoneczna. Jesienne kwiaty o nieco przygaszonych barwach, już nie tak dumnie prężą się w ogrodzie. Wysokie trawy podsychają na jeszcze grzejącym słońcu, przybierając piękne jesienne barwy przechodzące z gasnącej zieleni w złote brązy. Drzewa i krzewy mienią się w słońcu złotem i czerwienią. Dojrzała jarzębina skrzy się pośród liści niczym nieoprawione rubiny. Świat staje się pełen szyszek, żołędzi, kasztanów. Szykująca się do zimy przyroda przybiera przepiękne, inspirujące barwy i kształty.
W ogrodzie da się wyczuć 
zbliżającą się zimę, a o poranku na kwiatach można znaleźć kryształki szronu. Chłodne wieczory pachną herbatą z malinami. Taka jest moja jesień. Pełna inspiracji, motywująca do twórczego działania. 
I tak, korzystając z dobrodziejstw jesiennej natury, stworzyłam kompozycję na płótnie. Wykorzystałam papiery UHK Gallery z kolekcji Magic Twilight. Nakleiłam skrawki na płótno, zabezpieczyłam transparentnym gesso i nałożyłam przez maskę wzór - delikatne kwiaty na długich łodygach, które bardzo kojarzyły mi się z jesienną łąką. Potem zaczęła się zabawa kolorami. Użyłam mgiełek we wszystkich jesiennych kolorach, jakie tylko znalazłam. Wykorzystałam też suche pastele, którymi zabarwiłam foamiran, przy robieniu kwiatka, znajdującego się w centrum kompozycji. Muszę tu wspomnieć, że cała moja praca nad zrobieniem tego płótna zaczęła się od tego, że postanowiłam zrobić sobie kwiatek z foamiranu irańskiego. Wybrałam trzy odcienie pasteli do zabarwienia foamiranu, wygrzałam foamiran, wygniotłam i skleiłam i wyszedł mi bardzo jesienny kwiatek. Wtedy powstał pomysł, żeby umieścić go w jakiejś jesiennej kompozycji. Zdecydowałam, że będzie to kompozycja na płótnie. 
Do ułożenia kompozycji wykorzystałam, oprócz wspomnianego wcześniej kwiatka, mnóstwo listków i gałązek, wyciętych z resztek papierów UHK Gallery. Żeby nabrały trochę trójwymiarowości, potuszowałam je tuszami pigmentowymi. Wykorzystałam też szyszki, suszony mech, sznurek jutowy, papierową serwetkę, kaboszony, wzór trawy odbity na kalce technicznej i zembossowany na gorąca brokatowo-złotym pudrem, jarzębinowe kulki, płatki miki, złote koraliki, szklane mikrokulki i całe mnóstwo brokatów w jesiennych kolorach. Całość pochlapałam białą farbą akrylową, mgiełką w pięknym ciepłym odcieniu brązu i brokatowym tuszem Splash! 13 arts w ślicznym kolorze Woodbine Glitter. W kompozycji umieściłam też stare pędzle, dla podkreślenia, jak bardzo inspirująca jest dla mnie jesień. 












Pracę posyłam na trzy wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie Bloomcraft Moja Jesień:




I trzecie, to wyzwanie na blogu diy zrób to sam:








12 komentarzy:

  1. Piękna praca, kompozycja jest rewelacyjna :)
    Dziękuję za udział w wzywaniu egoCraft.

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudna praca! Mega klimatyczna :) Dziękuję za udział w wyzwaniu EgoCraft :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię takie opisy!!! Wiem co i jak, skąd i dlaczego. Czytając czułam się jakbym była obok Ciebie, gdy robiłaś tę piękną pracę! Dziękuję za zgłoszenie się do mojego wyzwania na blogu BloomCraft!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo subtelna, pełna jesiennej magii i nostalgii praca. Cudna i przemyślana kompozycja, a do tego wszystkiego literatura piękna w opisie. Czego chcieć więcej? Dziękuję serdecznie za udział w naszej zabawie na blogu egoCraft i pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała praca :) tyle kolorów i mediów :) Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY-zrób to sam :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Extra! Piękna kompozycja, wspaniale połączyłaś kolory! Dziękuje za udział w wyzwaniu DIY. Pozdrawiam serdecznie DT DIY MAGDALENA

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawa kompozycja :)
    Dziękuję za udział w zabawie na blogu egoCRAT.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Oryginalna praca, tyle się tu dzieje! Bardzo dziękuję za udział w wyzwaniu na blogu EgoCraft :-)

    OdpowiedzUsuń