czwartek, 26 września 2019

Jesienne liście

Dzień dobry. Pokażę Wam dziś pierwszą (w tym roku), jesienną pracę. Jest to mediowy projekt, który wykonałam na kawałku tektury. Tekturę zabezpieczyłam białym gessem. Potrzebne były dwie warstwy, pomiędzy które wcisnęłam jeszcze jedną warstwę przeźroczystego gessa (13arts). Przy pomocy białej pasty modelującej (13arts) nałożyłam wzór przez maski (m.in. 13arts – serwetki). Następnie użyłam mgiełek turkusowo-zielonej i złotej (Stamperia). Zrobiłam też trochę kleksów turkusową mgiełką. Gdy mgiełki wyschły, postemplowałam tu i tam stempelkiem z napisami (VivaDecor), używając czarnego tuszu, który nie reaguje z wodą (Archival). Następnie użyłam metalicznych farb akrylowych (turkus, złoto DecoArt; złoty perłowy 13arts), wcierając je za pomocą suchego pędzla. Kolejnym etapem było ponowne nałożenie wzoru przez maskę (13arts). Tym razem jednak nie użyłam pasty modelującej, ale żelmedium (13arts) zmieszane z perłowymi pigmentami w proszku (turkus i zieleń DailyArt). Na tym etapie pozostawiłam pracę do wyschnięcia na całą noc. Ponownie przetarłam tu i tam turkusem, złotem i złotą perłą, używając suchego pędzla. Na tak przygotowane tło nakleiłam grafikę (wydruk laserowy zabezpieczony żelmedium). Grafikę otoczyłam pięknymi tekturkami (Anemone). Tekturki uprzednio zabezpieczyłam cienką warstwą białego gesso i przetarłam metalicznymi farbami akrylowymi (metallic oraz extreme shine DecoArt).  Dodałam kilka listków klonowych (wyciski z masy lekkiej pomalowane mgiełkami i przetarte złotem) oraz kwiatki, które wykonałam z foamiranu irańskiego, zabarwionego pastelami suchymi. Gdzieniegdzie przykleiłam mikrokulki złote i jeszcze mniejsze zielone. Na koniec dodałam w kilku miejscach płatki miki, złote i błyszczące, takie, które kojarzą mi się z jesiennym słońcem mieniącym się w kolorowych liściach.













Moją pracę posyłam na dwa wyzwania. Pierwsze, to wyzwanie 13 arts


Drugie, to wyzwanie ArtPiaskownicy "Mgiełki, tusze, splash"



7 komentarzy:

  1. Wow, your colors are divine! What a great piece! Thank you for playing along with us at 13 Arts!

    OdpowiedzUsuń
  2. Beautiful!!! Love it! Thank you for joining us at the 13 arts challenge!

    OdpowiedzUsuń
  3. Beautiful work. Thank you so much for playing along with us at 13arts with us at 13arts.

    OdpowiedzUsuń
  4. You really created a stunning piece of work with the moodboard this month! Thank you for playing along with us at 13arts.

    OdpowiedzUsuń
  5. Прекрасный холст! Супер! Спасибо за участие в задании блога Аrt-piaskownica! Удачи ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładna kompozycja, dziękuję za udział w wyzwaniu Art-Piaskownicy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba nietypowe połączenie kolorów, świetna kompozycja.

    OdpowiedzUsuń