środa, 24 marca 2021

Jajo na podstawce

Witajcie. Tym razem pokażę jajo. Wykonałam je na wyzwanie na fejsbukowej grupie Alchemia Sztuki z Karoliną Bukowską. Sponsorem wyzwania jest CraftUla-tekturki od serca, więc warto powalczyć. Jestem szczęśliwą posiadaczką kilkunastu tekturek tego producenta i mogę Wam powiedzieć, że są bardzo dobrej jakości. I do tego bardzo ładne. Moje jajo przygotowałam inspirując się lajwem Karoliny Bukowskiej. Karolina przygotowała piękne, barokowe jajo. A moje….z barokiem nie ma nic wspólnego. Drewnianą bazę zabezpieczyłam białym gessem (Renesans). Następnie nakleiłam motyw z papieru ryżowego (ten z kurczakiem). Użyłam matowego kleju z werniksem (Pentart). Następnie, przy pomocy fluidu i farb akrylowych domalowałam tło. Teraz do kurczaka przyłożyłam połówkę akrylowego jaja i wokół tej kopułki ułożyłam kompozycję z wycisków z masy superlekkiej. Tę połówkę jaja, od wewnątrz, przy brzegu potapowałam heavy body gelem gloss (Pentart) i lekko posypałam złotym, grubym brokatem. Kopułkę i wyciski przykleiłam na żelmedium. Do kompozycji dodałam kawałki koronek, koronkowego kwiatka i kilka dużyż kulek.  Pracowałam na mokrych wyciskach, więc na tym etapie zostawiłam pracę na noc do wyschnięcia. Pomalowałam wyciski białym gessem. Następnie, do zabarwienia kwiatów użyłam fluidów akrylowych true yellow oraz carmine (Finnabair). Na koniec wokół kompozycji kwiatowej domalowałam cienie.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz