wtorek, 31 marca 2020

Wielkanocny jajkownik

Cześć. Dziś kolejna praca, powstała w wyniku moich zmagań z wiosennym wyzwaniem na grupie Mixmediowo. Dziś wielkanocnie ozdobiona wytłaczanka do jajek, stworzona na podstawie live’a Beaty Bączek. Moją wytaczankę przetarłam kilka razy białym gessem (Renesans). W kilku miejscach naniosłam przez maskę (13arts) białą pastę modelującą (13arts), uzyskując piękny zawijaskowy wzór. Następnie przykleiłam na żelmedium (13arts) elementy kompozycji. Użyłam gazę, sizal, tekturki (Scrapiniec), hdf’ki (Artistiko), kulki i 3D powder (Pentart). Tekturki i hdf’ki najpierw przetarłam lekko białym gessem. Na tym etapie zostawiłam na noc do wyschnięcia. Następnie całość przetarłam białym gessem. Teraz przyszedł czas na kolor. Użyłam farb akrylowych buttercream, marmaid tail (obie 13arts), pastel blue (z serii Vintage Paint od DailyArt). Przetarłam całość niewielką ilością białego gessa I jeszcze raz użyłam tych samych farb. Kolejna warstwa białego gessa i ostatni szlif kolorem  blu oriente (Stamperia). Tym kolorem zrobiłam cienie tu i tam, żeby (za radą Beaty) jeszcze bardziej wydobyć elementy kompozycji i wydobyć jej trójwymiarowość. Na koniec białe kleksy rozwodnionym gessem. I trochę połysku, czyli kleksy tuszem splash w kolorze iridescent white glitter (13arts). Gdy praca wyschła, dodałam jeszcze kokardę.










2 komentarze: